19 Eylül 2016 Pazartesi

Dershane öğretmenlerinin atama başvuru takvimi belirlendi

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), dershaneler ile öğrenci etüt eğitim merkezlerinde eğitim personeli olarak görev yapanlar arasından atanacak 5 bin sözleşmeli öğretmen için atama başvuru takvimi açıklandı. Takvime göre, yarın başlayacak ön başvurular 9 Eylül'e kadar yapılacak.

MEB tarafından, 674 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Düzenlemeler Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'de (KHK) yer verilen dershaneler ile öğrenci etüt eğitim merkezlerinde görev yapan eğitim personelinin sözleşmeli öğretmen pozisyonlarına atanabilmesine ilişkin başvuru iş ve işlemlerine ilişkin duyuru, bakanlığın internet sitesinden yayımlandı.

Buna göre, dershaneler ile öğrenci etüt eğitim merkezlerinde eğitim personeli olarak görev yapanlar arasından 5 bin sözleşmeli öğretmen ataması yapılacak. Adaylar, ön başvuruları yarından itibaren 9 Eylül'e kadar yapabilecek. Adayların sözlü sınava alınacakları merkezler, 10 Eylül'de ilan edilecek. Sözlü sınavlar, 26-28 Eylül'de yapılacak. Sözlü sınav sonuçları, 28 Eylül'de ilan edilecek. Atama sonuçları 10 Ekim'de açıklanacak.

Başvuru koşulları

5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu kapsamında faaliyet gösteren dershaneler ile öğrenci etüt eğitim merkezlerinde 14 Mart 2014 itibarıyla eğitim personeli olarak çalışmakta olup, 1 Ocak 2014 itibarıyla en az 6 yıl (2 bin 160 gün) sigorta primi ödenenler, Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS) şartı aranmadan öngörülen diğer koşulları taşımak suretiyle sözleşmeli öğretmenlik pozisyonlarına başvurabilecek.

Sözleşmeli öğretmenlik için yapılacak sözlü sınava davet edilmek üzere yapılacak başvurular, elektronik ortamda (http://mebbis.meb.gov.tr ve http://ikgm.meb.gov.tr adreslerinden) alınacak.

Başvurular, adayların en son görev yaptıkları dershaneler ile öğrenci etüt eğitim merkezlerinin bulunduğu il veya ilçe milli eğitim müdürlüklerine yapılacak. Mezuniyetleri birden fazla alana kaynak teşkil eden adaylar, sadece bir alana başvuruda bulunabilecek.

2016 yılı KPSSP10 puanı üzerinden sözleşmeli öğretmen atamasına başvuruda bulunanlardan sözlü sınava katılanlar ile KPSSP121 puanı üzerinden yapılan sözleşmeli öğretmen atamasına başvuruda bulunanlar, bu duyuru kapsamında başvuru yapamayacak.

Sözlü sınav

Sözlü sınavda adaylar, bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü, iletişim becerileri, özgüveni ve ikna kabiliyeti, bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı, topluluk önünde temsil yeteneği ve eğitimcilik nitelikleri yönüyle değerlendirilecek. Sözlü sınav komisyonunun sekretarya işlemleri, sınav merkezlerinin bulunduğu il milli eğitim müdürlüklerince yürütülecek. Sözlü sınav sonucunda 60 ve üzerinde puan alanlar başarılı sayılarak sözleşmeli öğretmenliğe atanmak üzere tercih yapma hakkını elde edecek.

MEB'in duyurusunda, dershaneler ile öğrenci etüt eğitim merkezlerinde eğitim personeli olarak görev yapanlar arasından 5 bin sözleşmeli öğretmen kontenjanları da açıklandı.

Kaynak - resource: http://iyibirinsan.com/dershane-ogretmenlerinin-atama-basvuru-takvimi-belirlendi.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder